COVID-19 עולמי

1.2 מיליארד בני אדם בסין נדבקו בקורונה מתחילת דצמבר

כ-80% מאוכלוסיית סין נדבקה בקורונה מאז הוסרו מגבלות "אפס קוביד" | מספר המתים המדווח זינק ל-72,000 | מומחים מעריכים כי המספר הנכון הוא כמיליון מקרי מוות

נוסעים ברכבת בצ'ונגצ'ינג - סין, חובשים מסיכות להגנה מפני וירוס הקורונה. צילום: helloabc / שאטרסטוק

כ-80% מאוכלוסיית סין נדבקה בקוביד-19 מאז הסרת ההגבלות בתחילת דצמבר. כך מסרו רשויות הבריאות הסיניות ודיווח אתמול (ג') ה"גארדיאן".

80% מאוכלוסיית סין הם כ-1.2 מיליארד בני אדם - מספר בלתי נתפש, שנדבקו בקורונה. הנתון לא ניתן לאישוש על ידי גופים חיצוניים וגרם לכמה מומחי מגיפה להעריך שייתכן כי מספר המתים עולה על מיליון - הרבה יותר ממספר הקורבנות הרשמי המפורסם על ידי ממשלת סין, העומד על כ-72,000.

גל ענק של אומיקרון פקד את סין לאחר שהממשלה קטעה בפתאומיות את מדיניות ה"אפס-קוביד" שלה בדצמבר האחרון והסירה את ההגבלות זמן קצר לפני ראש השנה הסיני ופסטיבל האביב. המרכז הסיני לבקרת מחלות דיווח בסוף השבוע האחרון שכ-80% מ-1.41 מיליארד תושבי המדינה נדבקו בגל הזה.

העלייה המסחררת במספר המקרים בדצמבר שיבשה מאוד את תהליכי איסוף הנתונים. זאת, יחד עם הגדרה מצומצמת של מוות המיוחס לקוביד-19 גרמו להופעת נתונים רשמיים נמוכים בהרבה מהמוערך על פי המציאות בשטח, והממשלה הסינית הואשמה בחוסר שקיפות על ידי ארגון הבריאות העולמי. בייג'ין דחתה את ההאשמות והגנה על מדיניות "אפס קוביד" ועל הפסקתה הפתאומית.

פרופ' רוברט בוי, רופא ילדים מומחה למחלות זיהומיות מאוניברסיטת סידני באוסטרליה, אמר שמניין המתים צפוי להיות בין 600,000 למיליון. בוי ומומחים אחרים, ששוחחו עם ה"גרדיאן", אמרו שהנגיף כבר התפשט בהרבה יותר מכפי שהכירו לפני הסרת ההגבלות.

"בשנת 2022 נרשמה ירידה באוכלוסיית סין, לראשונה מאז "הקפיצה הגדולה קדימה" (תכנית החומש השנייה של מאו, 1958-1962) - ירידה של 850,000 איש. הם הולכים לאבד לפחות עוד נפשות כמספר הזה בשבועות הקרובים, בעיקר אנשים מבוגרים מאוד שלא חוסנו לחלוטין", התריע פרופ' בוי.

ד"ר שי צ'ן, פרופסור חבר למדיניות בריאות וכלכלה באוניברסיטת ייל, אמר שלאף אחד אין נתונים מספיק טובים כדי לאמוד במדויק את מניין המתים בסין, אבל גם הנחות שמרניות שלפיהן שיעור התמותה בה נמוך ביותר - 0.11% - מצביעות על כך שכ-1.23 מיליון אנשים מתו.

נושאים קשורים:  סין,  אומירון,  תחלואה,  תמותה,  חדשות,  19-COVID,  מגיפת הקורונה
תגובות
אנונימי/ת
27.01.2023, 18:04

משם התחיל ושם נגמר