COVID-19 עולמי

על רקע גל הקורונה: סין פותחת מחדש את גבולותיה

לאחר 3 שנים בוטלה סופית מדיניות "אפס קוביד", הנכנסים לסין לא נדרשים עוד להסגר | יותר מ-2 מיליארד נוסעים צפויים להציף את הדרכים בראש השנה הסיני | חשש מהתפרצות וירוסים עם פתיחת הגבול להונג קונג

רבבות מבקרים במקדש בשנחאי בחגיגות ראש השנה החדשה בסין, פברואר 2021. צילום: Robert Way/ שאטרסטוק

לרגל שנת הירח החדשה והציפייה לעלייה משמעותית במספר הנוסעים בחג, סין הסירה את דרישות ההסגר לנוסעים נכנסים וסיימה כמעט שלוש שנים של בידוד עצמי, כל זאת כשהמדינה נאבקת בגל ענק של תחלואת קורונה. כך דיווח אתמול ה"גרדיאן" הבריטי.

סין פתחה אתמול (א') גם את הגבול היבשתי שלה עם הונג קונג, בצעד סמלי שחיסל סופית את מדיניות "אפס קוביד", שהגנה על תושביה מפני הנגיף אך גם ניתקה אותם משאר העולם. למדיניות בלימת המגיפה היתה השפעה עצומה על הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, וכזכור היא יצרה גל מחאות ללא תקדים בחברה הסינית והובילה להפגנות סוערות.

החל מאתמול, נוסעים הנכנסים לסין לא נדרשים עוד להסגר, לאחר כמעט שלוש שנים שבהן היו נתונים לתקופות שונות של בידוד חובה. אבל לפתיחת הגבולות היה – ואף יהיה – גם מחיר: הזינוק הצפוי במספר המבקרים מסין הוביל יותר מתריסר מדינות להטיל בדיקות קורונה על נוסעים המגיעים ממנה. מצד שני, סין נלחמת בהתפרצות הגרועה ביותר של המגיפה אי פעם.

ההתפרצות צפויה עוד להחמיר עם כניסת סין לחופשת שנת הירח החדשה, הנמשכת 40 יום, החל מ-21 בינואר. מיליונים צפויים לנסוע מערי הענק הסיניות, שנפגעו קשה במגיפה, אל הכפרים כדי לבקר קרובי משפחה מבוגרים ופגיעים. זו תהיה הפעם הראשונה מאז 2020 שבה הסינים יוכלו לנסוע ברחבי המדינה ללא מגבלות.

ממשרד התחבורה של סין נמסר בסוף השבוע כי הצפי הוא ליותר משני מיליארד נוסעים במהלך 40 הימים הקרובים. חברת הדגל של הונג קונג, "קתאי פסיפיק", הודיעה כי תכפיל את טיסותיה לסין היבשתית.

נושאים קשורים:  סין,  הונג-קונג,  קורונה,  19-COVID,  חדשות
תגובות