COVID-19 עולמי

ביקורת בבייג'ינג על ההחלטה לדרוש בדיקות קורונה מנוסעים מסין

בעוד סרטונים וצילומים ברשתות החברתיות מעידים על קריסת בתי החולים בסין בעקבות גל המגיפה הנוכחי, משרד החוץ הסיני טוען: ההחלטה לדרוש בדיקות קורונה מאזרחים סינים נעשתה על בסיס מידע שגוי

נוסעים מסין. אילוסטרציה

החלטת מדינות רבות, בהן ארה"ב, בריטניה, צרפת, אוסטרליה וישראל, לחייב את הנוחתים מסין בבדיקות קורונה, עוררה ביקורת חריפה מצד השלטונות בבייג'ינג. משרד החוץ הסיני הודיע שהם "מתנגדים להחלטה נחרצות" וכי מדינות רבות הגיעו אל ההחלטה על בסיס "היעדר נתונים ומידע שגוי". כך דיווח אמש (ג') אסף רוזנצוייג בחדשות N12.

ואולם, גל קורונה עצום מציף את סין ומוערך בכ-37 מיליון נדבקים חדשים ביום, וזאת כאשר צילומים וסרטונים של בתי חולים עמוסים בסין מתפרסמים מדי יום ברשתות החברתיות ומעידים על עוצמת הגל שתוקף את סין. מול המציאות הזו, בבייג'ינג מנסים בימים האחרונים להרגיע את המהומה הגדולה שהתפתחה סביב ההתפרצות המחודשת של המגיפה, ופועלים לתדרך את כלי התקשורת בניסיון לשדר אותות הרגעה.

"יומון העם",The People's Daily , העיתון הסיני הרשמי בשפה האנגלית, ציטט הבוקר מומחי בריאות שונים בסין שטענו כי מצב המגיפה הוא פחות גרוע ממה שמדווח בכלי התקשורת. על פי אותם מומחים, רק חלק קטן מהנדבקים במגיפה אכן סובלים מתסמינים וממחלה קשה.

"מצבי תחלואה חמורים וקשים מהווים רק 3%-4% מכלל הנדבקים שהגיעו לבתי החולים בבייג'ינג", אמר טונג זהאווי, סגן מנהל בבית חולים בבירה. קאנג יאן, מנהל בית חולים באוניברסיטת סצ'ואן, אמר כי בשלושת השבועות האחרונים רק 46 מטופלים פונו לקבלת טיפול נמרץ בבית החולים שלו כתוצאה ממחלת הקורונה. הוא אמר גם כי רק 1% מהנדבקים גילו תסמינים.

לא ברור עד כמה הנתונים מדויקים, משום שמיליוני בני אדם בסין מעדיפים בימים אלה להישאר בבתיהם, במה שנראה כ"בידוד מבחירה". ייתכן שאנשים אלה מעדיפים להישאר בבית מחשש להידבק, אך ההערכה היא כי הרוב פשוט חולים בעצמם. אולם, גם אם הדיווחים והנתונים שהציגו גורמי הרפואה הבכירים בסין נכונים, עדיין מדובר על מספר דרמטי של חולים במצב קשה ומתים כתוצאה מהנגיף.

עשרות אחוזים מאוכלוסיית סין מחוסנים באופן בסיסי בלבד, ולא זכו לחיסון בוסטר. מרבית האוכלוסיה הסינית זכתה להתחסן רק בחיסונים הסיניים, שנחשבים ליעילים פחות מהחיסונים המערביים.

נושאים קשורים:  קורונה,  סין,  בדיקות קורונה,  19-COVID,  חדשות
תגובות