Covid-19 בעולם

תת זן האומיקרון הנפוץ עתה בסין יגיע לישראל בתוך שבועות

כך טוען מנהל המעבדה למיקרוביולוגיה באסותא אשדוד | בתוך שבוע הכפיל הזן XBB.1.5 את חלקו במספר הנדבקים החדשים בארה"ב | היועץ הרפואי לבית הלבן: הזן עמיד במידה מסוימת לחיסוני הבוסטר

ניו יורק במגיפת הקורונה. צילום ארכיון: שאטרסרסטוק

"חבר חדש" במשפחת האומיקרון, זן חדש ומאיים הנושא את השם XBB.1.5, הצליח בתוך שבוע הזן להכפיל את תפוצתו מ-21.5% ל-41% בנדבקים החדשים בארה"ב. מקורו של הזן בהודו והוא גם זה האחראי להתפרצות החדשה בסין, הגורמת לכ-37 מיליון נדבקים ביום.

הממשל האמריקאי עוקב בדאגה אחרי הזן החדש וכבר נקט בצעד ראשון: חיוב המגיעים מסין להציג בדיקת PCR מ-48 השעות האחרונות. גם בישראל הנחה שר הבריאות החדש אריה דרעי, לדרוש בדיקה שכזו, כפי שדווח אתמול.

ד"ר נדב שורק, מנהל המעבדה למיקרוביולוגיה ומחלות מתפרצות בבית החולים אסותא-אשדוד, אמר כי "השאלה היא לא אם, כי אם מתי, יגיע לישראל הזן החדש של הקורונה, שמאיים כרגע על ארה"ב. ברור שהוריאנט החדש, נמצא בדרכו אלינו והוא יגיע מהר מאוד, אולי בתוך שבועות".

ד"ר שורק אמר עוד ש"בניגוד לווירוסים אחרים – אין הפוגה בין גלי הקורונה. הוריאנט שנפוץ כעת בסין ומאיים על ארה"ב אלים פחות מהזנים שהכרנו בתחילת המגיפה, אולם הוא מתפשט הרבה יותר מהר והבעיה העיקרית היא שהוא מייצר עוד ועוד תת זנים, גל אחר גל. העובדה שמישהו חלה לפני חודשיים-שלושה לא אומרת שלא יידבק בתת זן חדש".

אנדרו פקוש, וירולוג מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס, הסביר כי ייחודו של הזן החדש הוא במוטציה המאפשרת לו להיקשר טוב יותר לתאים. חשש נוסף הועלה על ידי חוקרים מאוניברסיטת קולומביה, שהזנים החדשים מסוג XBB עלולים לפגוע ביעילות החיסונים. תת וריאנטים של הזן עמידים גם בפני תרופת ה-Evusheld.

היועץ הרפואי של הבית הלבן, ד"ר אנתוני פאוצ'י, הודה שה-XBB "מפחית במידה מסוימת" את ההגנה שמספקות זריקות הבוסטר.

נושאים קשורים:  אומיקרון,  וריאנטים,  קורונה,  חדשות,  19-COVID,  ד"ר נדב שורק,  סין,  ארה"ב
תגובות
אנונימי/ת
03.01.2023, 08:15

למדתי משהו חשוב מהאמריקאיים: מהאמירקאיים למדתי כלום ושום דבר.