COVID-19 עולמי

סין תבטל את הסגר הקורונה לנוסעים נכנסים ב-8 בינואר

"זהו קץ מדיניות zero Covid", אמרו מומחים | בארה"ב, באירופה ובישראל אין חובת בידוד בדרגות משתנות | בארה"ב לא מחוסנים מחויבים בבידוד, בישראל אין חובת בידוד כלל

אזרחים סינים בתור לבדיקות קורונה. צילום: שאטרסטוק

ועדת הבריאות הלאומית של סין הודיעה ביום שני האחרון, כי החל מה-8 בינואר, זרים המבקשים להיכנס לסין לא יידרשו עוד להיכנס להסגר עם הגעתם ויתבקשו להציג רק בדיקת P.C.R שלילית, שנעשתה ב-48 השעות האחרונות. כך דיווח ה"ניו יורק טיימס".

זהו אחד הצעדים המשמעותיים ביותר של המדינה לקראת פתיחה מחדש לעולם, מאז החלה מגפת הקורונה, והוא נעשה דווקא בשעה שגל חדש ועצום של המגפה שוטף את המדינה.

ההגבלות החמורות שהטילה סין על זרים במסגרת מדיניות “zero Covid” ניתקו למעשה את המדינה משאר העולם במשך כמעט שלוש שנים. בתחילת המגפה, בשנת 2020, נאסר על זרים להיכנס לסין באופן גורף. איסור זה הומר כעבור כמה חודשים באישור כניסה מוגבל מאוד לצרכי עסקים או משפחה. אפילו אזרחים סינים נתקלו בקשיים לחזור לביתם, ומטיילים שהורשו להיכנס נדרשו לעבור בדיקות בריאות מקיפות והושמו בסגר על חשבונם - לפעמים גם לחודשיים.

במסגרת ההקלות, יוסרו חלקית גם ההגבלות על מספר הטיסות הנכנסות. על פי אתר הביטוח הרפואי "פספורט קארד", נכון להיום, המבקשים להיכנס לארצות הברית, למשל, אם הם מחוסנים, מחלימים או ילדים מתחת לגיל 3 - לא צריכים להציג בדיקת קורונה. בשלב זה אין כניסה ללא מחוסנים.

בגרמניה, מחוסנים בשתי מנות לפחות, מחלימים עם מנה אחת ומחלימים מחצי השנה האחרונה, רשאים להיכנס למדינה ללא בידוד וללא בדיקות. כל השאר, מחויבים להציג בדיקת קורונה שלילית עם כניסתם לגרמניה. מנגד, יוון אפילו "נדיבה" יותר - אין צורך לבצע בדיקת קורונה לפני הטיסה אליה ואין הגבלות קורונה משום סוג שהוא על הנכנסים ליוון. בישראל להשוואה, אין חובת בידוד על הנכנסים, אליבא ד'אתר משרד הבריאות.

ההכרזה ביום שני היתה התפנית הדרמטית האחרונה במדיניות הסינית של zero Covid שניסתה להיאבק במגפה באמצעות הסתגרות. אבל המדיניות, שכללה הטלת סגרים חמורים וממושכים על מאות מיליוני אנשים, ריסקה את הכלכלה ועוררה מחאה ציבורית רחבה. בנובמבר האחרון, לאחר שריפה שגרמה למותם של 10 בני אדם באזור שינג'יאנג, רבים מאזרחי המדינה חשדו כי סגר קוביד הפריע למאמצי החילוץ, והפגנות פרצו ברחבי המדינה. תוך ימים ספורים החלה הממשלה לשחרר את ההגבלות.

ההקלה בהגבלות הנסיעה "מסמנת בעצם את הסוף של אסטרטגיית 'אפס קוביד'", אמר יאנגונג הואנג, עמית בכיר לבריאות עולמית במועצה ליחסי חוץ בניו יורק. סין גם תאפשר לאזרחיה להמשיך לנסוע לחו"ל לצרכי תיירות ב"צורה מסודרת", אמרו גורמים רשמיים. עם זאת, לא ברור עד כמה תיירים יהיו מוכנים לבקר בסין ועד כמה הכלכלה תרוויח מכך.

נושאים קשורים:  חדשות,  קורונה בעולם,  סין
תגובות