COVID-19 עולמי

שבוע לאחר ההקלה במגבלות בסין: התפרצות קורונה בבייג'ין

הבירה הסינית חווה לראשונה מאז תחילת המגיפה התפרצות בקנה מידה גדול ורחובותיה התרוקנו | "פרויקטור הקורונה" של סין: "הנגיף מתפשט במהירות, אך עד כה זוהו רק 50 חולים קשים"

"הזנים הנוכחיים יתפשטו מהר יותר בסין מאשר בחלקים אחרים של העולם, שפיתחו חסינות מסוימת הודות לגלים קודמים של האומיקרון". צילום: שאטרסטוק

לראשונה מאז תחילת מגיפת הקורונה ב-2020 ספגה בייג'ין התפרצות משמעותית ומתפשטת של נגיף הקוביד-19. ההתפרצות היכתה בבירה הסינית שבוע לאחר שהשלטונות הקלו את המגבלות שהוטלו על המדינה במסגרת מדיניות "אפס קוביד". כך דיווח אתמול (ד') ה-CNN.

השפעת ההתפרצות ניכרה היטב בעיר, שרחובותיה התרוקנו מאדם גם ללא צורך בסגר מטעם הממשלה. בייג'ין, שלפני ההקלות החדשות כבר חוותה גל קטן של קורונה, נמצאת כעת במציאות חדשה: מאז הימים הראשונים של המגיפה בווהאן לא קרה שערים סיניות נאלצו להתמודד עם התפרצות בקנה מידה כזה ללא נוכחות ושליטה הדוקה של כוחות השלטון.

אם במסגרת מדיניות "אפס קוביד" עקבו השלטונות בקפדנות אחרי כל מקרה, היום אין נתונים ברורים על היקף התפשטות הנגיף. חוקי הקוביד החדשים של סין הסיגו לאחור משמעותית את דרישות הבדיקות הרשמיות ששלטו בחיי היומיום, והתושבים עברו להשתמש בבדיקות אנטיגן ביתית. התוצאה: הנתונים אינם אמינים ואינם מדויקים.

ועדת הבריאות הלאומית של סין (NHC) ויתרה על הניסיון לעקוב אחרי כל מקרי הקורונה החדשים והודיעה שהיא לא תכלול עוד חולים אסימפטומטיים בספירה היומית שלה. "זה בלתי אפשרי לתפוס במדויק את המספר האמיתי של זיהומים אסימפטומטיים", נאמר בהודעה מטעם ה-NHC שדיווחה על מספרים נמוכים יותר של בדיקות רשמיות.

אתמול (ד') בבוקר דיווחו השלטונות על 2,249 מקרי קוביד סימפטומטיים שזוהו ביום שלישי, 20% מהם זוהו בבייג'ין. הנתונים מושפעים, כאמור, מהצמצום במספר הבדיקות, ודיווח CNN מבייג'ין מצביע על כך שמספר המקרים הכולל בבירה הסינית עשוי להיות גבוה פי כמה ממה שדווח רשמית.

מומחים אמרו שהמספר הנמוך יחסית של חולי Covid-19 שנדבקו בעבר בסין והיעילות הנמוכה יותר - בהשוואה לחיסוני mRNA - של חיסוני הנגיף המומתים שבהם נעשה שימוש נרחב בסין נגד האומיקרון, יכולים לגרום לנגיף להתפשט במהירות.

"הזנים הנוכחיים יתפשטו מהר יותר בסין מאשר בחלקים אחרים של העולם, שפיתחו חסינות מסוימת הודות לגלים קודמים של האומיקרון," אמר בן כיסוי, פרופסור לאפידמיולוגיה באוניברסיטת הונג קונג.

בעיר כבר ניכרים סימנים להשפעת ההתפרצות החדשה על מערכת הבריאות. הרשויות בבייג'ין דוחקות בחולים שאינם קשים או סימפטומטיים לא לפנות לשירותי החירום. בתי החולים הגדולים בעיר רשמו 19,000 חולים עם תסמיני שפעת בין 5 ל-11 בדצמבר - פי שישה מזה של השבוע הקודם, ציין גורם במערכת הבריאות.

עם זאת, עד כה זוהו רק 50 מקרים חמורים וקריטיים של חולי קורונה בבתי חולים, רובם עם מחלות רקע. "נכון לעכשיו, מספר הנדבקים החדשים בבייג'ין גדל במהירות, אבל רובם הם מקרים אסימפטומטיים וקלים", אמר סאן צ'ונלן, "פרויקטור הקורונה" של סין.

נושאים קשורים:  בייג'ין,  סין,  מגיפת הקורונה,  חדשות
תגובות