COVID-19 בישראל

מטופלים במחלקות הקורונה העניקו להן ציון בינוני פלוס

סקר בקרב מאושפזים במחלקות הקורונה העלה נושאים טעוני שיפור: כוח אדם ותנאים פיזיים במחלקות, קשר הצוותים עם משפחת המטופל ודיווח על מצבו והפרדה בין חולים קלים לקשים

מחלקת קורונה תת קרקעית. המטופלים התלוננו שלא ראו אור יום במהלך כל האשפוז. צילום אילוסטרציה: יונתן סינדל/ פלאש 90

עם העלייה בתחלואת הקורונה והיערכות בתי החולים לפתוח מחדש את מחלקות הקורונה הייעודיות, הוצגו השבוע בכנס החברה הישראלית לאיכות הטיפול ממצאי סקר שביעות רצון שערך משרד הבריאות בקרב מטופלים במחלקות הקורונה. הציון הסופי שניתן לטיפול במחלקות הקורונה היה 3.9 (מתוך 5).

בסקר השתתפו 1,003 מאושפזים, שמשך שהותם בבית החולים היה בממוצע 9.4 ימים, והם נתבקשו להעניק ציון בסולם שבין 1 ל-5 לנושאים שונים. הציון הסופי שניתן לטיפול במחלקות הקורונה היה 3.9 בלבד. הציון שהעניקו הגברים היה 4.2 והנשים – 3.8.

שאר הציונים: 4.3 לטיפול והיחס שניתן על ידי האחים והאחיות, 4.2 לטיפול שניתן בידי הרופאים והרופאות, 4.1 על התעניינות הצוות במצב המטופל, 3.6 על סיוע מצד הצוות להפגת תחושת הבדידות בעת האשפוז, 3.8 על דרכי התקשורת עם הצוות (לחצן מצוקה או וואטסאפ), 3.8 לאוכל שהוגש להם ולתנאים הפיזיים.

בדיווח של מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום" נמסר כי המאושפזים נתבקשו להמליץ מה לשפר בזמן האשפוז והם הדגישו במיוחד: תגבור כוח האדם במחלקות, יצירת קשר יזום מצד המחלקות עם בני משפחת המטופל ודיווח שוטף על מצבו, הפרדה בין מאושפזים במצב קל למאושפזים במצב קשה, לאפשר ביקורי משפחות, לשפר את התייחסות הסגל לצרכים מיוחדים של מטופל  ולשפר את התנאים הפיזיים במחלקות הקורונה.

תלונות רבות, צוין בסיכום הממצאים, היו על האשפוז במחלקות תת קרקעיות בבתי חולים שונים, שבמהלך כל תקופת הטיפול, החולים לא ראו את אור השמש.

דידי שביט ממשרד הבריאות, שהציגה את תוצאות הסקר, המליצה לבתי החולים ללמוד מהממצאים ולשפר בנושאים השונים.

נושאים קשורים:  מחלקות קורונה,  סקר שביעות רצון,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
24.03.2022, 18:11

הם עוד היו נדיבים.... גילוי נאות, שימשתי כרופא בכיר משך חודשים רבים בשני בתי חולים בתקופה שלפני החיסון ולאחריו בגלים 2-4